19 septembrie 2009

Zacusca de vinete si ciuperci.

A venit...a venit toamna.....:),o toamna intradevar frumoasa si calda...dar cu toate astea trebuie sa pregatim si pt iarna,conservele ce ne plac..,am pregatit si eu zacusca..,trebuie sa recunosc,ca e cea mai preferata conserva ce o pregatesc pt iarna...:D


Pt o portie,avem nevoie de urmatoarele cantitati... (ne ies vreo 20-25 borcane de 420 gr...)
-5 kg vinete
-4 kg gogosari
-4 kg ardei gras
-1 kg ceapa alba
-0,750 l ulei
-1 kg bulion de casa..sau 2 borcane de pasta de tomate .
-1 kg ciuperci champignon.
-100 gr zahar
-sare ,piper si foi de dafin...sare si piper dupa gust.
Mod de preparare:
Se pun vinetele la copt,intre timp spalam ardeii,si ii stergem bine de tot,sa nu ramana apa pe ei,ii curatam de seminte,curatam si ceapa,si o punem la fiert(ASTA E UN SECRET AL ACESTUI PREPARAT,FIERBEREA CEPEI,INAINTE DE A FI CALITA,ARE EFECT SI IN GUSTUL ZACUSCAI....E MAI DULCEAGA...DAR SI DIGESTIV,NU O SA MAI EXISTE ACEA SENZATIE DE ARSURA DUPA CONSUMAREA EI...,O SA VEDETI CA APA,DUPA FIERBERE E GALBENA..PRACTIC, IASA TOATA ACEA AMAREALA).Asadar,cat timp fierbe ceapa si se coc vinetele,tocam legumele,ardeii si ciupercile,ori prin masina de tocat cu o sita mai mare...sau cu robotul pe viteza 1...la 20-25 secunde...,e ideal sa ramana legumele tocate mai mare...


Cand toate sunt tocate .. vinetele coapte, curatate si tocate,ceapa dupa fierbere,o scoatem din apa,o lasam la racit si o tocam si pe ea,la fel ca si celelalte legume...,punem uleiul la incins intr-un vas mai mare,adaugam ceapa tocata,amestecam bine pana se rumeneste bine,apoi punem ardeii,si lasam sa fiarba impreuna,urmeaza la rand ciupercile....,potrivim cu sare,piper,punem si zaharul si foile de dafin,lasand sa fiarba impreuna cam o ora,amestecand mereu...
Dupa acea ora,adaugam si vinetele, lasam sa fiarba in continuare,tot cam o ora,la foc potrivit,urmand sa adaugam pasta de tomate,eu de asta am folosit,nu am avut bulion de casa...:D..,si amestecam lasand sa fiarba,pana iasa uleiul deasupra...(imi suna tare sod,fraza asta),.:))..adevarul este.. ca totul imi place pana incepe ea sa improaste prin toata bucataria...,si tot amesteci..si ea...face "bulbuci"...:)))..oricum merita tot efortul...,:D...de fapt cam dupa 3 ore de fiert,incepe ea sa se ingroase...punem si 2 plicuri de conservant ..,o punem in borcane,le capsam bine cu o bucata de celofan si capac ermetic de borcane..dupa care se fierb in duntzi...:)...sau hai sa zic bain-marie...:D,le lasam cam 45 minute dupa ce a inceput sa fiarba apa,dupa aceea acoperim bine acea cratita cu paturi groase ,lasandu-le asa acoperite pana se racesc .

Cam asta ar fi tot...,o asezam in pivinte sau camari...si la iarna...yumm..yummm..:))

4 comentarii:

  1. wow,arata dureros de buna...imi place ca pui de toate in ea,comparativ cu retetele traditionale care contin maxim 2 legume

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Camy..este adaptata putin reteta clasica...:),pana anul trecut faceam separat de ciuperci si separat de vinete...,cand am vazut ce "trecere"..a avut cea de anul trecut ,cu vinete si ciuperci la un loc...,am facut si acum asa...,este intradevar foarte buna,cu multe legume.,..Am adaugat si eu banner-ul tau...Multumesc frumos!..Weekend placut!!

    RăspundețiȘtergere